onsdag 20 maj 2009

Parkeringen

Har ungefär kört femton pass innan denna blogg. Alltså en ganska ny chaufför som utbildade mig i vintras och ska vara ett så kallat sommar barn i Söderort.

Denna dag har jag ett delat pass. Ett par timmar på morgonen och ett par timmar på eftermiddagen. På morgonen hade jag lite korta körningar där det inte hände mycket men jag kunde notera en ganska prydlig parkering av en billist.


Det vanliga är att de parkerar i vägen för bussen men denna hade bestämt sig att placerat sig en bit från närmsta väg för att vara på säkra sidan. För den som undrar är det i Årsta.

Det som kan tilläggas om dagen är en mindre utskällning efter jag stämplade en dams rems med aktuell tid. Tiden var hon inte alls nöjd, jag var alldeles för snål med tiden, kunde gott bjuda henne på en halvtimme extra. Men stämplat är stämplat och tiden är korrekt.

Inga kommentarer: