fredag 22 maj 2009

Första natten

Passet började 21.37 och det var linje 165 mellan Liljeholmen och Farsta. En långt linje som jag vanligtvis gillar. Vid Fagersjö såg jag ett gäng ungdomar som snackade på andra sidan vägen. Ett par sprang över för att åka med bussen. Såg i backspegeln att ett par ungar sprang bakom bussen när de andra skulle kliva på. Hade hört ryckten om att ungar försöker åka bak på bussen och så var fallet nu. Såg även att en billist stannade bakom bussen, de hade också sett det. Klev ut ur bussen för att kolla läget. Vill ju inte åka med någon hängande efter. Upptäckte då att den bil som stannade var en civilpolis bil som försökte förklara det dumma för ungdomarna.


Ensamt i Liljeholmen

Det blir lite ensamt i Liljeholmen mitt i natten.

Norsborg

Nattbuss från Norsborg till Sergels torg. Började lugnt med få resenärer men det fylldes på efter vägen. Sträckan är precis på fem mil, det är också max man får köra utan färdskrivare i linjetrafik. När jag kom till Slussen var bussen halvfull och jag var ungefär fem minuter sen. Men därefter hände något, det var massor med folk som ville med. Tömma i Sergels torg och ser en massa folk som står vid stolpen för färd tillbaka. Glider dit och tänker att de väntar säkert på en annan buss. Så var inte fallet. Har aldrig haft en så full buss. Tänker att de ska säkert av vid slussen eller andra ställen i stan men vad fel jag kan ha. Har full buss hela vägen till Fittja och Hallunda. Blir nio minuter sen. Tommar till garaget med sällskap av en annan chaufför som ska börja sitt pass. Kommer tillbaka 04.45, sju minuter sen.

Det var första natten, att hålla sig vaken var inga problem, hade fullt upp hela tiden. Såg mycket poliser och mycket ungdomar i stan. Det som inte var smärtfritt var att sova hemma sedan. Det byggs bredband och borras i huset hela #°°!!""# dagen.

Inga kommentarer: