torsdag 21 maj 2009

Sol i Bromma

Andra passet för dagen går mellan Bromma flygplats och Älvsjö ett par gånger. En av mina favorit linjer då det är blandad körning och ganska långt. Som en bonus brukar det bli en längre paus (tjugo minuter) i Bromma innan det är dags att köra tillbaka.

Första rundan mot Bromma och jag svänger upp på Essingeleden och möts av en vägg av bilar. Det är helt igen korkat. Behöver inte ens meddela passagerarna då de ser ut och ser köerna själva. Det suckas lite bakom mig. I Solna är det lika tjockt med bilar och vi rullar sakta igenom Solna och Sundbyberg. Ligger nu på minus åtta minuter och meddelar passagerarna det innan jag kommer till Bromma. I Bromma kör jag till den hållplats som vi brukar ha men den en borta och en passagerare informerar mig om att den har flyttats. Släpper av dem på lämpligt ställe och kör runt för att komma till den "nya" hållplatsen och tar ombord de väntande. Min sena ankomst gör att mina mackor får vänta tills nästa gång jag kommer till Bromma.

För nästa vända till Bromma är köerna som bort blåsta. Det måste vara för att jag innan avgång från Älvsjö informerade om eventuella förseningar på grund av köer. Har en tjugo minuters paus i Bromma. Äter mina mackor och tittar på plan som startar och landar.


Efter två rundor till Bromma är det dags att rulla till Garaget och parkera bussen. Snackar lite med personalen på förarservice angående min körning i morgon. Kommer att köra en nattlinje för första gången, det är också den allra längsta, från Sergels torg till Norsborg. Vi går snabbt genom färdvägen och vilka svårigheter som det kan finnas.

Inga kommentarer: