söndag 28 juni 2009

Badbuss


Dagens kommendering bestod av badbuss. Inte riktigt så, det är linje 143 mellan Älvsjö och Högdalen via Älvsjö badet. Normalt är det inte mycket folk som pendlar i hettan. Det går att köra lugnt och lyssna på radion men inte denna linje. Bussen blir smockad med folk som ska till badet. Barnvagnar, barn, tonåringar, föräldrar och pensionärer, alla trängs för att komma ombord. Och packning har de med sig. Vi har en del regler angående säkerheten på bussarna och en viktig del är att mittgångarna är fria, precis som på flyget. Märkte, lite förvånande att det gick ganska bra att hålla dem fria. Redan när alla var på väg ombord meddelade jag att gångarna måste vara fria och det fungerade. Min erfarenhet av badbuss tjänst är god. Folk är ju så glada de ska iväg och bada eller har varit och badat. Det är också roligt med alla barn. Utanför badet var det dock ganska rörigt med mycket bilar och stressat folk. Samtidigt som jag önskade de badsugna resenärerna en god dag passade jag på att vara försiktiga när de ska korsa vägen.


Dagens temperatur var 39 grader. Snart spräcker jag nog 40 graders spärren om vädret fortsätter så här.

Omröstning om fabeln i Telefonplan är klar och vinnande blev KAMELÄLG. Passade på att fota vår kamelälg idag när han stod så ståtligt i solen. Tur att han har de där pucklarna så han klarar värmen.




Inga kommentarer: