onsdag 8 juli 2009

All night long

Först körs de hem sedan ut för att sedan köras hem. Två dagars kväll och natt tjänstgöring är nu klar men det är två kvar. Det har varit ganska lugnt, den första kvällen blev jag stilla stående ett tag på grund av väg bygge. Förvånansvärt vad mina passagerare var tålmodiga och sa inte ett pip när jag informerade om situationen.



Kväll och natt nummer två blev lite mer äventyrs fylld då himlen plötsligt öppnade sig. Bussen gick väldigt bra i det höga vattnet. Det gäller bara att se upp så ingen blir nedstänkt. Sikten var inte den bästa men det fungerade




Efter regn kommer....
Efter den sista rundan till Sergels torg och det var dags för tomkörning till garaget valde jag den närmsta och snabbaste vägen via söderbron och söderleden då jag skulle till Hammarby. Visste att det var bygge men det var nu mitt i natten och det var inte avstängt. Men rackarns vad trångt det var. Filerna var inte mer än 2,8 meter breda och bussen är 2,5. Det gällde att ha tungan rätt i munnen.

Inga kommentarer: