lördag 18 juli 2009

Pissgubbe


Ibland kommer det ombord någon som luktar mer än andra. Idag hade jag värsta oturen när en gubbe som luktade piss och jag vet inte vad mera kom ombord. Inte nog med det, han satte sig precis bakom mig. Tänkte att ("##=/€" vad det luktar. Han kommer säkert att stiga av vid nästa hållplats. Tjena han sitter kvar. Börjar bli yr av lukten, det svider i ögonen. Öppnar fönstret mer men det bara sugs ut luft genom fönstret och all lukt går via mig. Börjar nu må illa. Tänker att jag får nog be han gå av om jag ska klara av detta, så allvarligt är det. Det slutade med att han åkte ända från Gullmarsplan till Fruängen. Där vädrade jag bussen och var tvungen att köra den tillbaka och tyckte att det luktade fortfarande hela vägen. Dessa rökare är inte roliga som fimpar och kliver på och tror att de inte luktar rök men det finns de som är värre. Vet nu hur han ser ut, nästa gång kommer han inte ombord, den saken är säker. Jag som trodde jag var den snälla chauffören.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag kör själv buss och känner igen detta mycket väl.
Det kan komma in någon som luktar piss,bensår,gammal fylla och cigarettrök. Som kanske bara åker med i 10 minuter. Men lukten sitter i resten av dagen och ännu längre. Det fastnar i stoppningen i sätet de satt. Usch o fy!

Mattias sa...

Klassiskt misstag att öppna förarfönstret... Som du märkte går luften ut där, inte in. Den bästa åtgärden är att stänga fönstret och dra på ventilationen så att man har övertryck mot resten av busskupén.

Anonym sa...

Snacka om I-lands problem, hoppas ni blir pissiga och får bensår när ni blir gamla och att ni vägras åka buss själva ! Svin.