tisdag 14 juli 2009

Vidskeplig

Att köra på kvällar, natt och tidiga morgnar betyder även att det går att njuta av Stockholms djurliv. Det gäller även att inte vara vidskeplig då det inte går att undvika att se ett flertal svarta katter korsa vägen framför en. Trotts alla svarta katter gick passet väldigt bra.

Förra kvällen/natten såg jag minst fem katter och två av dem var svarta. En igelkott och en räv faktiskt. Inte sett räv tidigare men många andra djur. För övrigt så körde jag mellan Liljeholmen och Farsta (linje 165) med en början vid 18 och slutade 02.

2 kommentarer:

Mårten sa...

Jo, det är jobbigt när bussarna inte startar. Har varit med om att jag vid avlösningen fått reda på att bussen inte ska stängas av. En gång gick det inte att stänga av den - fick be rangeraren om hjälp kl 02 på natten. Han ströp sedan bränsletillförseln...

Det värsta tycker jag är motorstopp - det har hänt mig en gång. Fick motorstopp precis i en sväng så servo och allt slutade fungera. Tur att bromsarna går på tryckluft, så att jag fick stopp på den. Motorstopp med automatlåda är ju en bedrift, känns det som...

whippo sa...

Vissa bussar måste stängas av med en speciell knapp. Vrider på nyckeln och bussen tuffar på ändå. Då gäller det att börja trycka på alla mystiska knappar.

Hade en lustig buss här om dan där ratten inte gav retur. Alltså när du svänger och sedan släpper ratten brukar fordonet räta ut. Denna buss fortsatte bara att svänga så det var tvunget att ratta åt andra hållet.

Finns så mycket historier om konstiga bussar. Tycker att de borde fungera lite bättre när de är så dyra.